תופעת האינטרנט היא התופעה  הגלובאלית יוצאת הדופן והמיוחדת ביותר בתרבות שלנו במהלך העשור האחרון. נדמה כי האינטרנט פלש לכל תחום ונהיה דומיננטי בחיים של כולנו. השפעה זו של האינטרנט באה לכדי ביטוי בכל תחומי החיים, בין אם מדובר בתקשורת להמונים, תקשורת בינאישית, דרכי חיפוש והשגת מידע ועוד.

אחת המסקנות העיקריות והחשובות מעוצמתו המתגברת של האינטרנט עבור חברות עסקיות, אנשי ציבור, פוליטיקאים, גופים ואישים רבים נוספים, היא חשיבותו של ניהול מוניטין באינטרנט.

המוניטין של חברה או אדם כלשהו הוא מאפיין רב עצמה אשר מכריע מדי יום גורלות לכאן או לכאן. הרווח הפוטנציאלי הגלום במוניטין חיובי ויציב הוא עצום, בדיוק כפי שהנזק הפוטנציאלי ממוניטין שלילי הוא גדול ומאיים.

על כן, ניהול נכון של מוניטין באינטרנט אינו סתם בגדר המלצה לכל מי שפועל בזירה הציבורית, עסקית וכד'. ניהול מוניטין באינטרנט הוא בגדר חובה עבור אותם אנשים, בדיוק כמו הנהלת חשבונות מקצועית ומדויקת עבור חברה או בקיאות במערכת הציבורית ובחוק עבור פוליטיקאי.

סקרים אקדמאיים רבים אשר נערכו לאחרונה רק העלו את רמת הוודאות בנוגע להשפעה העצומה בה מחזיק האינטרנט על דעת הקהל בכל מדינה ומדינה. בין היתר, העלה הסקר את הנתון המדהים כי בממוצע, מאמינים אנשים לתכנים המפורסמים באינטרנט פי חמישה מאשר רמת אמונתם בכל מקור מידע אחר. עכשיו חישבו על הנתון הזה בהקשר של ניהול המוניטין שלכם באינטרנט. לכל אחד כמעט ישנם מתחרים, בין אם חברות מתחרות בעולם העסקי, או שמא פוליטיקאים מתחרים המעוניינים באהבת והצבעת הקהל בזירה הציבורית. ניצול לרעה של הנתון שזה עתה הזכרנו על ידי מתחרים עלול להוביל ליצירת תדמית שלילית הרסנית, ממנה ייקח הרבה מאוד זמן להתאושש. זו סיבה מצוינת להקדים תרופה למכה ולבנות לעצמכם מוניטין חיובי ומועיל באינטרנט, עוד לפני שהמתחרים שלכם מספיקים בכלל לעשות משהו.

כוחו של האינטרנט בהשפעה על דעת הקהל של הציבור הוא עצום, ולכן יש לנצל אותו לטובתכם, בטרם מישהו אחר ינצל אותו לרעתכם.

חברת ניהול מוניטין כוללת אנשי מקצוע הפועלים בזירת האינטרנט מזה שנים, ובקיאים ברזי המקצוע.

בהקשר זה אין לטעות – למרות שהאינטרנט מהווה זירה חופשית הפתוחה לכולם, בנייה וניהול נכון של מוניטין טוב לעסק או לאדם מסוים אינה עניין של מה בכך. צריך לדעת מה עושים, במיוחד על מנת לרתום את כוחו העצום של האינטרנט לשורותיכם, ולמנוע ממנו מלפגוע בכם.

דילוג לתוכן